30718488

Report a phone call from 30718488 and help to identify who and why is calling from this number.
  • 0
    Martin
    Fik også denne tekst:

    Hej.
    Stå som ejer af en lystbåd,
    vi bruger til fremvisning. Du
    tjener ca kr 8.800 hver
    måned. SMS din e-mail for
    UFORPLIGTENDE info - og
    modtag 2 flasker rødvin

    Hvor skal man sende sin klage til??? (som rent faktisk kan gøre noget ved det)
  • 0
    Martin
    Har også fået den i dag (11:55) - har telmore nummer.

    Sender til dansk@spamklage.dk
  • 0
    Martin
    Har også modtaget sms'en om det ovenstående. Finder det dybt irreterende at personen/firmaet finder numre gennem en form for telefonliste. dette kan ikke være helt lovligt.
    sender klage til dansk@spamklage.dk
  • 0
    Martin
    Modtog flg. d. 23 Marts 2009 kl 12.10

    Hej
    Stå som ejer af en lystbåd, vi
    bruger til fremvisning. Du
    tjener ca kr 8.800 hver
    måned. SMS din e-mail for
    UFORPLIGTENDE info - og
    modtag 2 flasker rødvi

    Er anmeldt via. dansk@spamklage.dk
  • 0
    mk
    og her er en til som har fået de 8.800 + 2 x vin. Har meldt det
  • 0
    Martin H.
    Modtog samme sms i dag d. 23 Marts 2009 kl. 12.38:

    "Hej
    Stå som ejer af en lystbåd, vi bruger til fremvisning. Du tjener ca kr 8.800 hver måned. SMS din e-mail for UFORPLIGTENDE info og modtag 2 flasker rødvin"

    Til nye læsere, som evt. ikke ved hvor eller hvordan det skal anmeldes har jeg tilladt mig at linke til forbrugerrådets hjemmeside om spam-anmeldelse.

    http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad017/

    Siden omhandler godt nok mails, men eftersom flere her har anmeldt det til dansk@spamklage.dk, så kan det sandsynligvis også bruges til sms-spam.

    Har selvfølgelig også anmeldt det via dansk@spamklage.dk
  • 0
    mp
    Hej folkens, har lige fået den sammen sms om lystbåden. undrede mig meget over hvordan sådan noget kan gå til, dog kan jeg huske at jeg via facebook igår klikkede mig ind på en lignede reklame via facebook, det skal lige siges at jeg hverken har givet tilladelse til nogen appilikation eller på anden måde har udlevert mine oplysninger. Jeg skriver fordi jeg vil gerne vide om det samme er hændt jer, i såfald er synderen vores "kære" facebook, som udlever eller giver tilladelse til at de folk som poster reklamerne kan indhente oplysninger om de folk som har været inde og kigge. hvis det er tilfældet finder jeg det yderst usmageligt, kan de virkelig tillade sig det ? Er der nogen som har forstand på om man kan gå videre med sådan en sag? glæder mig til at høre hvad forbrugerombudsmanden har at sige.

    "Stå som ejer af en lystbåd, vi bruger til fremvisning. Du tjener 8.800 hver måned. Sms din email for uforpligtende info - og modtag 2 flasker rødvin"
  • 0
    LaBodilsen
    hej mp.  jeg tror ikke der er facebook, da jeg ikke ejer en facebook konto, og jeg modtog samme sms kl 14:13 i dag d. 20/3.  

    tror som flere andre er inde på, at denne sms spammer har fået adgang til en offentlig liste over telefon numre, og så skyder med spredehagl for at få ofre til at hoppe på denne scam.  

    Er der nogen der har modtaget denne sms, og har hemmeligt nummer?
  • 0
    Martin F
    Modtog tilbudet om lystbåden 12:23 idag.
  • 0
    Martin
    Har også modtaget sms'en i dag.
    Har i lagt mærke til vi alle hedder Martin? :)
  • 0
    ..
    Min kæreste har os lige modtaget den og hans kammarat fik den før idag på jobbet. skide irriterende.
    • Caller: ..
  • 0
    Lasse
    Hej MP
    Tror heller ikke på den med at det er Facebook eller deres kunder, der sender disse sms'er. Jeg har selv en profil på Facebook, men har da fået fjernet mit telefon nr.
    Der ud over står der også i de betingelser du burde ha læst igennem, at Facebook har tilladelse til at bruge ALT det indhold du har på din side. Eftersom at Facebook ikke er dansk, gælder reglerne om datasikring ikke.

    Har også selv modtaget sms'en med båden og de 8.800 kr, men det er vist den første reklame jeg har modtaget som sms.
  • 0
    Morten
    Jeg er åbentbart også ejer af en lystbåd. Har modtaget beskeden d. 23/3. Rapporterer det til forbrugerombudsmanden med det samme....
  • 0
    jk
    samme besked 23/3 2009: "Stå som ejer..."
  • 0
    Morten
    Haha.. jeg tror han er færdig med martin og er igang med Morten nu :D

    Har lige modtaget den samme besked 24/3 og er igang med at sende til

    Hilsen
     Morten
  • 0
    Morten
    Jeps, jeg modtog også beskeden her i går aftes :)
  • 0
    Morten
    Hej, jeg fik også samme bested kl 2345 igår.
    • Caller: Sonofon
  • 0
    Morten S
    Der er rigtig at det er morten har er i gang med
    modtog den i går kl.22:37
    • Caller: telmore
  • 0
    Martin
    Sjovt.. samme besked er tikket ind hos mig i går nat.. Med det i mente at jeg er listet med hemmeligt nummer. Så det er lidt spændende hvor at den er kommet fra..
  • 0
    Morten
    Jeg har netop fået denne besked for 4 minutter siden. Det virker som et rimeligt åbenlyst scam, så jeg ville lige se om andre havde modtaget noget lignende.
    Der er altså næsten gået 2 uger siden dette først blev spottet og intet er sket.

Submit a comment about 30718488 phone number:

The company that called you.
 
Other phone numbers that starts with 307